Hej!

Kan ej sova av flera olika anledningar. Mycket som snurrar i huvudet och mycket som gror i mitt inre. I can't explain what is going on inside my heart, but I have a really good feeling about it....

Borde kanske försöka sova and stop to think... but the problem is that it's not my mine, i'ts my spirit... ♥

Nää peace and love på er alla!!!!


Dåligt med tid igen

Nu när sommarvärmen har börjat ploppa upp så har inte jag haft tid att sitta vid datorn och blogga. Jag har varit ute och den mesta av tiden har jag bland annat använt till att spela basket med vänner, promenera med hunden, ta mina spontana cykelturer och bara njutit av livet helt enkelt!

Ikväll ska jag och några till åka mot kyrkan och delta i passion night! Det ska bli härligt med lovsång och bön :) Jag bara vet att Gud kommer göra något ikväll.

Här kommer lite bilder från torsdagen då jag min älskling och tjejerna spelade lite basket.


Jemina och jag :)


Me and my honey ♥



Igår fick jag och Marita en sponta idé, vi cyklade på natten till Markus och Tanja för lite kaffe :P Det var trevligt att se dem och vi fick oss mycket skratt!!!!



Sticka, sticka en liten strumpa!

Den senaste veckan har vi stickat för fullt och är nu uppe i ca 6 par strumpor!! Stickandet blir lättare för varje färdig strumpa som vi får klara, och det känns så härligt! Nästa fredag ska jag och Emelie gå och interjuva en kvinna som jobbar i Ria Dorkas och fråga lite hur det är bland dagens hemlösa. Vi har även tänkt att ställa upp och volontärarbeta där lite då och då för att visa att vi bryr oss!

Imorgon blir det stan för mig och tjejerna, får hoppas att värmen håller i sig nu så att man får njuta av ännu en härlig dag :)

Herren är nådig i alla lägen och han har lyft mig upp i sin härlighet den här veckan, I love my Jesus♥

Våra fina sockor och flera är på G


Hur möter vi prövningarna!

Igår var jag och firade mina lillebröder som fyllde år, Benjamin fyllde i måndags hela 15 år och Kim blev 21 igår. På grund av firandet flyttade jag husgruppsdagen till idag istället och vi har haft en hur underbar kväll som helst!


Bibelämnet var om Hur vi möter prövningarna och vad Bibeln talar om detta! Tog även upp hur vi får utstå lidanden på grund av tron på Jesus Kristus och att Jesus har aldrig sagt att det blir lätt, Han har sagt att följa honom kommer att kosta precis ALLT!. När motståndet väl kommer så ska vi prisa Gud för seger, vi måste börja tala ut Guds ord hur jobbigt och stormigt det än är runt om kring oss. Det handlar inte om våra känslor, Gud ändras inte om vi har det tufft och ifall vi känner oss nerslagna, Nej Jesus har segrat och sitter på sin tron och vi kan segra i prövningen när vi tackar Herren i alla livets situationer. Nu menar jag absolut inte att vi ska tacka för sakerna som bombaderar oss utan jag menar att vi ska prisa Gud mitt i situationer som verkar omöjliga, det är då som vi vinner seger, vi bombaderar djävulen med vår lovsång till Herren och till slut vänds hela situationen till välsignelse!

Tacksamhet till vår Herre är nyckeln till varje seger, Jesus har redan segrat på korset, Han har övervunnit satan på Korset och vi är mer än övervinnare med Honom. Börja tacka Herren under livets tuffa stunder och tala ut vad Guds ord säger så kommer du garanterad se hur ljuset bryter fram i den mörka natten.

Hallelujah Jesus för allt du gjort för oss, Tack för att du leder oss fram i Seger!!


Fil 1:29
Ty för Kristi skull har ni fått nåd, inte bara att tro på honom utan också att lida för hans skull

Fil 4:4-7
Gläd er alltid i Herren. Än en gång vill jag säga: gläd er. Låt alla människor se hur vänliga ni är. Herren är nära.  Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse.  Då skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus. 1

Tess 5:18 och tacka Gud under alla livets förhållanden. Detta är Guds vilja med er i Kristus Jesus.

Att lovsjunga Herren är Guds vilja med oss, vi är skapade till att tillbe vår Herren!



Här lägger jag även upp en bild på broshan Benjamin


Jämförelse mellan profetior och nyheter..

Hej hopp allihopa! Hoppas ni har alla haft en underbar helg :) Själv har jag haft det bra med massa långpromenader med hunden, besök hos broshan & hans fru samt mycket cykla fram och tillbaka i vår vädret . Just nu sitter jag och skriver ett arbete i Engelska C, har valt att jämföra synerna David Wilkerson fick på 70-talet med dagens nyheter och på det sättet se vilka som gått i uppfyllelse, ska även studera Profetior i Bibeln. Ett spännande arbete med andra ord, bara man kommer igång!

Annars händer det inget speciellt.. mycket i skolan och så men snart är den här terminen över, only 6 veckor kvar!!! Var på jobbet i Fredags och hade det hur roligt som helst.. fick även hålla andakt igen vilket uppskattades från ungdomarna. Jag valde att läsa om en man som stred för Arafat men blev sedan förvandlad av vår treeniga Gud :D

Nee nu ska jag sluta babbla och gå äta mig fet..

Här får ni en morot att bita i om vår Gud!


Varma mackor med Thé

Ja, jag äter mina varma mackor framför datorn och njuter samtidigt av en varm kopp Thé. En liten ensamhets stund så här på natten igen och jag bara älskar den tiden jag får andas ut och tänka genom dagens som gått.

Min dag började fakstiskt med tapetsering, Älsklingen och jag höll på och fixade en fondvägg i köket så att jag får en liten avskärning i min lilla plugghörna ;) Sjukt snyggt blev det, Im so Happy!!!

Efter det var det bara att sticka till jobbet, och efter avslutad jobb mötte jag upp Emma och hon följde med hem på en fika och pratstund. Vi hade massor att ta igen då vi knappt setts under två månaders tid och vi hann med mycket under kvällen, Massa fika, Hundrastning och lek med Zorro på dagis, Bibeläsning och massor med prat om Jesus! Det var en hur underbar kväll som helst och jag är så glad över att ha en vän som får en på bra humör och som man kan prata Jesus med! Och vi ska inte glömma all thé och kaffe vi fått i oss under kvällen, det blir alltid massa utav det när man umgås med mig :D

Nu blir det nog en film för mig och min B. Imorgon far vi mot nya utmaningar och nya äventyrer med Jesus.

Här kommer dagens (nattens) Bibelord för er alla!


Fullt ös!!!!

Nu sitter man äntligen i sin ensamhet så att man har en stund till uppdatering. De två senaste dagarna har varit väldigt hektiska med tapetsering, vårstädning, husgrupp och strumpstickning. Sen kan man ju räkna upp hur många dagliga saker som tillexempel umgänget med min älskade hund.

Kvällen med tjejerna var helt suverän och vi hade en härlig stund med Herren tillsammans. Kvällen ämnen var bland annat nåden och sinnernas förnyelse, alltid roligt att prata om det !

Igår började jag och älsklingen tapetsera, vi tyckte att väggarna i hallen behövde frächas upp lite och det gjorde vi oxå! Här ser ni resultatet.

FÖRE



EFTER



Jag är väldigt nöjd med resultatet även om vi är amatörer när det kommer till tapetsering, små fel lite här och där gör inget ;) Fint blev det i alla fall!!

När jag väl blir lite rikare köper jag in den här skönheten, den ska vara under spegel och se bra ut. Våga inte sno mina ideér nu, annars blir jag arg :D



(bilden är från jysk.se)


Imorgon ska vi fixa en till väg.. hur den blir och i vilket rum får ni se sen.,

Nu ska jag gå lägga mig, så att jag är utvilad imorgon bitti och redo för arbete!!!!

Peace out


Parasiter...

Det finns så himla många parasiter, blir väldigt trött på människor som förväntar sig alltid att JAG ska bjuda på kaffe och att jag vill ha besök, men själva bjuder dem en aldrig på en kopp kaffe! Om man nu är så beroende av sällskap och fika dag in dag ut så kan man väl återminstone bjuda tillbaka och fråga om man själv för en gångs skulle vill komma förbi!!! Jag själv väljer noga vilka jag lägger min fritid på, dvs människor som får mig att må bra! Man ska inte behöva ha dåligt samvete ifall man väljer att umgås med en vän som lyfter upp en själv istället för att träffa massa människor som man inte har den minsta gemensamt med, och vars negativitet drar ner en till avgrunden.

Nej säger jag bara! I fortsättningen tänker jag välja nog vilka jag bjuder hem på en kopp kaffe.

Peace and love / En irriterad Mandy


My dag♥

Ja, nu har man tillbringat hela kvällen med familjen och det var hur underbart som helst att träffa alla syskon. Mamma var otroligt glad och hela hennes varelse strålade glädje :) Vi spelade charader och skrattade ihjäl oss typ, såna gissningslek är bland dem bästa när man är många tillsammans. Får bli flera gånger :D

Nu är man hemma och glor, borde kanske ta tag i några läxor men orkar inte riktigt! Väljer hellre mys bys med min älskling, det får bli en filmkväll eller något annat roligt!

Imorgon är det Gudstjänst som kallar mig, längtar verkligen till lovsångsdelen då man får utjgjuta sitt hjärta för Herren och bara vara i Hans underbara närvaro ♥ Ibland känns det som att man drömmer, så underbar som hans närvaro är när han fyller en med sin kraft och glädje! Tänk er på riktigt att få samtala med Universums skapare varje dag.. Om Han som har skapat allting är med oss, vem kan då vara emot oss?? Wow man blir helt paff när man börjar tänka hur verklig Jesus är! Love him ♥


Lördag!

Helgen har återigen kommit på besök och jag har faktiskt njutit av tiden. Idag är en speciell dag, det är nämligen min mammas födelsedag ♥♥ Vi ska snart promenera hem till henne och fira med hela familjen :) Det ska bli roligt!!!!

Idag fick jag en mikro, hade bett om en då min brann upp och Gud hörde mina böner. Fick den som en gåva från ovan ;) Ja, det är underbart att han en Far som äger hela universumet, han tar hand om det minsta lilla vi behöver.

Nu vill jag i alla fall önska min vackra Mamma grattis på födelsedagen! Love u♥