Påsken.

Idag var det skärtorsdag och jag har farit över hela stan med cykel och gått ca 8 kilometer. Känner mig lagom trött eter all spring men är nöjd över att ha rört på mig. Nu kan man kanske gotta sig med godis i helgen utan att behöva känna skuld, haha!  Imorgon åker jag, Walle och Kim till Skara och tillbringar långfredagen där. Kommer hem på lördag och ska förmodligen till stugan och grilla med familjen. Eftersom Jaleel är min lilla älskling så har jag köpt med lite Godis till honom(stora kaninen är från mamma) och för oss andra barn. Vad vore påsken utan Kinder ägg och goooodiiiis??!!!
Tanja var med mig och handlade, lilla Olivia sov nästan hela tiden men precis innan jag skulle cykla hem vaknade hon upp och gav mig a big smile. Hela hon lös som solen! Fasters lilla solstråle♥
Imorgon är det långfredag och den riktiga anledningen till vårt firande av påsken är ju faktiskt Jesu lidande, död och uppståndelse på den tredje dagen. Påsken är väldigt viktig för mig, det var då Jesus dog faktiskt för lilla mig och blev världens frälsare. Det var då Gud själv steg ner och dog för männskligheten för att vi ska kunna ha liv. FATTAR NI VA STORT DET ÄR?? Filmen The Passion of The Christ är ett måste för alla, även er som inte tror. Många som har sett filmen säger att den är så otroligt rå och att de inte kunde titta på hur Jesus fick lida. Men vet ni vad? Jag glädjer mig varje gång jag ser på filmen och tänker på att Han dog faktiskt istället för mig. Allting var förutbestämt, Redan i skapelseberättelsen i början av Bibeln står att Jesus ska komma och han ska Krossa Satans huvud. Hela gamla testamentet beskriver Jesu anskomt, hans död och allt i detalj! Jag är otroligt tacksam över att jag har fått nåd att få vara friköpt. Priset är betalt för oss, Jesus betalade med sin död, därför lever jag nu för honom. Han dog för mig och jag lever för honom. Äran och tillbedjan tillhör Honom, Min Jesus♥
Ha en välsignad påsk allihopa, och försök tänka varför vi firar påsken ;) Jesus älskar just dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback